به وبسایت زرشوران خوش آمدید
تاریخ 10 فروردین 1403 - ساعت 1:39 بعد از ظهر

معاون وزیر صمت: کارخانه طلای زرشوران در محرومیت زدایی از تکاب مشارکت می‌کند

معاون وزیر صمت: کارخانه طلای زرشوران در محرومیت زدایی از تکاب مشارکت می‌کند

مهاباد – ایرنا – معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان گسترش معادن و صنایع معدنی کشور (ایمیدرو) و مجتمع طلای زرشوران در جنوب آذربایجان غربی در طرح های توسعه و محرومیت زدایی از چهره شهرستان تکاب مشارکت می کنند.

به گزارش ایرنا، رضا محتشمی پور روز یکشنبه در نشست بررسی مشترک با فرماندار و نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی که در کارخانه طلای زرشوران تکاب برگزار شد، افزود: این شهرستان ظرفیت های مناسبی در بخش معادن طلا دارد و معدن زرشوران یکی از این ظرفیت های ملی است که تلاش می کنیم از آن در توسعه منطقه استفاده شود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای اجرای طرح هایی که موجب تاثیر مثبت و مطلوب بر روند محرومیت زدایی از تکاب شود، انجام شده که به زودی عملیاتی می شود.

معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در همین راستا همکاری بین کارخانه طلای زرشوران، فرماندار تکاب و نماینده مردم منطقه در مجلس افزایش می یابد تا روند مشارکت سازمان ایمیدرو در طرح های توسعه این شهرستان تسهیل شود.

محتشمی پور اضافه کرد: مشارکت سازمان ایمیدرو و کارخانه طلای زرشوران در رفع مشکلات و توسعه زیرساخت های عمرانی شهرستان تکاب از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اقدامات جدی در این زمینه انجام خواهد شد.

معاون وزیر صمت: کارخانه طلای زرشوران در محرومیت زدایی از تکاب مشارکت می‌کند

وی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و توجه جدی به فرآوری طلا در تکاب یادآور شد: همچنین به دنبال توسعه صنایع وابسته و کارخانه های فرآوری در معادن بزرگ طلا در این شهرستان هستیبم.

در این جلسه فرماندار تکاب و نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی به بیان وضعیت محرومیت و مشکلات عمرانی و زیربنایی این شهرستان پرداختند و مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران نیز گزارشی از فعالیت های این مجموعه معدنی و صنعتی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۲ معدن بزرگ طلا در مناطق “آق دره” و “زرشوران” است که چهار واحد تولید طلا نیز در کنار این معادن فعالیت می‌کنند.

کارخانه استحصال و تولید طلا زرشوران تکاب با ظرفیت اسمی سالانه سه میلیون تُن شمش در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد و اکنون بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در ۲ بخش معادن و کارخانه این مجموعه مشغول به کار هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ویژه

آخرین مطالب