به وبسایت زرشوران خوش آمدید
تاریخ 10 فروردین 1403 - ساعت 0:52 قبل از ظهر

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:

ضرورت بهره مندی از تکنولوژی های جدید و دستگاه های به روز برای استخراج طلا

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران استخراج طلا از معادن را کاری هزینه بر و گران برشمرد و بیان داشت: استخراج این سنگ با ارزش آنقدر باید با دقت انجام شود که هیچ ذره ای از آن هدر نرود و یا مورد بی توجهی قرار نگیرد؛ بنابراین باید با تجهیزات بسیار دقیق در این حوزه وارد شد که دارای هزینه های زیادی است و بر قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش طلانیوز: ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با تاکید بر ضرورت وجود تکنولوژی های جدید و دستگاه های به روز برای استخراج این سنگ معدنی با ارزش بالا بیان داشت: استخراج این سنگ ها به دلیل حساسیت ارزشی و قیمت جهانی آن بسیار زیاد است. کاربرد طلا با تحقیقات دانشمندان و آگاهی از بهره گیری آن در صنایع داروسازی، غذایی و … توانسته جایگاه ویژه ای را بین محصولات با ارزش دنیا باز کند.

وی تاکید کرد: دنیا در حال تغییر و پیشرفت به جلو و اختراع و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته برای رسیدن به اهداف است. استخراج این سنگ با ارزش آنقدر باید با دقت انجام شود که هیچ ذره ای از آن هدر نرود و یا مورد بی توجهی قرار نگیرد؛ بنابراین باید با تجهیزات بسیار دقیق در این حوزه وارد شد. این خود نیز دارای هزینه های زیادی است که بر قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

محمدولی افزود: استخراج طلا از معادن قطعاً با هزینه های زیادی همراه است تا در پروسه ای طولانی تبدیل به مصنوعات مورد پسند و انتخاب مشتری قرار گیرد. از هر ۱۰ تن خاک و یا سنگ طلا تنها ۱ تا ۲ گرم طلا استخراج می شود؛ بطوریکه طی یک سال از تمامی معادن کشور تنها ۸۰۰ تا ۱ تن طلای ۲۴ عیار می تون استخراج کرد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در خصوص مراحل به دست آمدن طلا بیان کرد: بعد از اینکه کارگران با زحمت از معادن، خاک و یا سنگ طلا را با دقت و مراقبت استخراج کردند باید مورد استحصال و سپس قال کاری قرار گیرد و در مرحله بعد تبدیل به شمش شود. مرحله ذوب پس از آن قرار دارد و در نهایت در قالب مورد نظر ریخته شده و آرم و برند معدن و کارخانه بر آن حک می شود. سازندگان مصنوعات پس از تهیه قالب های طلا درمراحل بعدی و تبدیل طلای ۲۵ عیار به ۱۸ عیار با اضافه کردن میزان مشخص و اصولی استاندارد شده مس به طرح مورد نظر در نهایت به مصنوعات قابل عرضه در پشت ویترین برای خرید تبدیل می رسند.

وی در رابطه با نوسانات قیمت طلا در هفته های اخیر گفت: نوسانات طلا در هفته های اخیر شدت و حدت زیادی نداشته است. از آنجایی که انس جهانی طلا در حال کاهش بوده حتی در بازار شاهد کاهش کمی هم در عرصه سکه و طلا بوده ایم؛ البته نوسانات طلا بر رکود بازار تولیدکنندگان تاثیر زیادی خواهد داشت، اما نسبت به گذشته و چند سال اخیر نسبتاً بهتر شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ویژه

آخرین مطالب