به وبسایت زرشوران خوش آمدید
تاریخ 10 فروردین 1403 - ساعت 1:56 قبل از ظهر

طلا همچنان تحت فشار

طلا همچنان تحت فشار

قیمت طلا برای پنجمین هفته پیاپی همچنان تحت فشار قرار دارد و شاخص دلار به بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته رسیده‌است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۱۰ درصد کاهش به ۱۷۰۸ دلار و ۱۷ سنت رسید.

متخصصان بازار کالا عقیده دارند با توجه به‌احتمال افزایش دوباره نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا به‌دنبال افزایش تورم در این کشور به بالاترین رقم طی ۴۱ سال گذشته، قیمت طلا همچنان رو به کاهش خواهد بود.
طبق گفته این متخصصان، بزرگ‌ترین مانع افزایش قیمت طلا بالا رفتن شاخص دلار است که به بالاترین رقم طی ۲ دهه گذشته رسیده‌است. شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا ۹٫۱ درصد در ماه ژوئن نسبت‌به سال قبل افزایش داشته درحالی‌که انتظار یک تورم ۸٫۸ درصدی می‌رفت. به‌این‌ترتیب فدرال‌رزرو آمریکا احتمالاً دوباره نرخ بهره را در اجلاس آینده خود افزایش خواهد داد که باعث قدرت‌مندتر شدن دلار می‌شود. افزایش ارزش دلار قیمت طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند، بنابراین تمایل سرمایه‌گذاران به این فلز گران‌بها کاهش می‌یابد.
بازار متقاعد شده که قیمت طلا روند نزولی خود را ادامه داده و به کمتر از ۱۷۰۰ دلار می‌رسد. متخصصان بازار محدوده قیمت طلا در کوتاه‌مدت را بین ۱۶۷۵ تا ۱۶۸۰ دلار در هر اونس پیش‌بینی کرده‌اند.
قیمت نقره امروز با ۲٫۰۲ درصد افزایش به ۱۸ دلار و ۵۹ سنت رسید و پلاتین با ۰٫۵۸ درصد افزایش ۸۵۱ دلار و ۳۱ سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام

[ اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد ]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ویژه

آخرین مطالب