به وبسایت زرشوران خوش آمدید
shoar-1403
تاریخ 1 اردیبهشت 1403 - ساعت 5:53 قبل از ظهر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد؛
رشد تقاضای محدود برای خرید طلا/ تولید جهانی پاسخگوی جمعیت نیست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد؛

رشد تقاضای محدود برای خرید طلا/ تولید جهانی پاسخگوی جمعیت نیست

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه خرید طلا این روزها توسط متقاضیان خانه دار افزایش یافته گفت: تجربه نشان داده است که قیمت طلا در طولانی مدت خیلی نمی تواند کاهشی باشد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که دلیل این حجم بالای خرید طلا چیست؟ گفت: مردم زمانی که احساس می کنند قیمت ها در حال افزایش است تقاضا برای خرید طلا و سکه هم بیشتر می شود؛ چون احساس آنها بر این است که جوی نمود پیدا می کند که ممکن است طلا و سکه افزایشی شود این است که می آیند و خرید می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به مردم در خصوص خرید یا خرید نکردن طلا چیست؟ ادامه داد: تجربه نشان داده است که وضعیت طلا خیلی نمی تواند کاهشی و متزلزل باشد. هر چند ممکن است در کوتاه مدت و اینکه امروز خرید کند و روز بعد کاهشی باشد اما در نهایت در میان مدت و طولانی مدت نه در بازار داخلی بلکه در بازارهای خارجی هم افزایشی خواهد بود .

محمدولی اظهار داشت: برای تایید این اظهارات اگر بخواهیم در نهایت رشد جمعیت دنیا را در نظر بگیریم و محاسبه کنیم و آنرا در کفه ترازو بگذارید و تولید طلا را هم در کفه دیگر ترازو بگذارید می بینید که طلا نسبت به جمعیت جوابگو نیست پس طبیعتا وقتی تولید طلا از تقاضا عقب است و عرضه کاهش می یابد می توان گفت که قیمت طلا باید افزایشی باشد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که برخی از فعالان و کارشناسان اقتصادی معتقد بودند که دولت کسری بودجه دارد و به نظر می رسد یکی از راههای تامین بودجه افزایش نرخ ارز باشد؟ گفت: نمی توانم در این خصوص اظهار نظر داشته باشم اما به هر حال برخی شاید معتقد باشند یکی از دلایل رشد نرخ ارز تامین کسری بودجه باشد اما بازار طلا و سکه از تقاضا تبعیت می کند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ویژه

آخرین مطالب