به وبسایت زرشوران خوش آمدید
تاریخ 10 فروردین 1403 - ساعت 2:45 قبل از ظهر

‌در گفت و‌گو با مدیر عامل طلای زرشوران مطرح شد
رضایت تولیدکنندگان از معاملات بورس کالا/برنامه های متنوع فروش در سال ۱۴۰۱

در گفت وگو با مدیر عامل طلای زرشوران مطرح شد

رضایت تولیدکنندگان از معاملات بورس کالا/برنامه های متنوع فروش در سال ۱۴۰۱

کالاخبر: طلای زرشوران از عنوان تولیدکننده طلا از روند معاملات بورس کالا رضایت کامل دارد و این بازیگر بازار قصد دارد در سال ۱۴۰۱ روش های فروش خود در بورس کالا را متنوع کند. 

ابوذر شکری، مدیر عامل گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در گفت و گو با کالاخبر با بیان اینکه با عرضه در بستر بورس کالا، معاملات رقابتی و شفاف می‎شود، گفت: این شرکت از عرضه ها و تقاضای شکل گرفته در بورس کالا راضی و تاکنون حدود ۷۰ درصد از عرضه های انجام  شده آن با تقاضا و معامله همراه بود.

وی افزود: معاملات در بورس های کالا از جمله به روزترین و پیشرفته ترین سیستم های معاملاتی مکانیزه در دنیاست و با توجه به تاییدیه اصالت کالاهای عرضه شده در بورس کالا و وجود اتاق معاملات پایاپای بورس کالا، خریدار و فروشنده هر دو با اطمینان کافی اقدام به معامله در این بستر شفاف می کنند. 

شکری درباره برنامه های زرشوران برای سال جاری نیز عنوان کرد: مطابق برنامه ریزی ها، در سال جاری قرار است از روش های متنوع و جدید همانند روش های اعتباری، گواهی سپرده و قرارداد آتی استفاده کنیم.

به گفته سرپرست گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران، این شیوه ها باعث تسهیل در فروش می شود و تامین نقدینگی را برای شرکت آسان می کند. از آنجا که این سرمایه ها در بستر بورس کالای ایران و در فضای مطمئن و شفاف صورت می گیرد، پیش بینی می شود مردم از این شیوه ها استقبال خوبی به عمل آورند.

وی در ادامه گفت: با توجه به شاخص هایی که در ابزارهای مالی همچون قرارداد آتی و گواهی سپرده همانند شفافیت، اعتمادسازی، نبود حباب قیمت در مقایسه با معاملات سکه، قابلیت نقد شوندگی بالا، قابلیت خرید به میزان سرمایه خریدار و ریسک پایین، وجود دارد امیدواریم با راه اندازی این ابزارها، نقدینگی سرگردان را جذب کنیم.

شکری در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:  طلای زرشوران به منظور رونق دهی بیشتر به بازار و کمک به رفع هر چه بیشتر موانع از سر راه تولید، اقدام به فروش اعتباری شمش های خود در بستر بورس کالا کرد؛ بدین صورت که خریدار می تواند بخشی از مبلغ خرید خود را پس از ارائه تضامین معتبر بانکی با فاصله ای کوتاه پرداخت کند.

سرپرست گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در پایان اظهار کرد: گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران با عنایت به ضرورت کمک به توسعه و آبادانی هرچه بیشتر منطقه و ایجاد اشتغال پایدار در نظر دارد با کمک به تکمیل زنجیره تولید و عرضه طلا زمینه را برای تحقق این مهم فراهم آورد. 

در این راستا، مطابق مصوبه هیات مدیره، این مجموعه در جهت کمک به صنایع پایین دست، اقدام به فروش اعتباری بخشی از بهای شمش های تولیدی خود پس از اخذ تضامین معتبر بانکی می کند.
یادآوری می شود، در سال ۱۴۰۰ در مجموع نزدیک به ۲.۵ تن شمش طلا در بازار فیزیکی و تالار محصول های صنعتی و معدنی بورس کالا عرضه و  ۴۵۴ کیلوگرم آن به ارزش ۶۵۳ میلیارد تومان معامله شد. از این میزان، معامله ۴۲۱ کیلوگرم سهم زرشوران به ارزش ۶۰۵ میلیارد تومان بود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ویژه

آخرین مطالب