به وبسایت زرشوران خوش آمدید
shoar-1403
تاریخ 31 فروردین 1403 - ساعت 12:26 بعد از ظهر

طلا همدم روزهای بد اقتصادی

طلا همدم روزهای بد اقتصادی

سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها مانند طلا و نقره، یکی از انواع رایج تجارت کالاهاست. طلا و نقره به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری، دارای خواص و کاربردهای بسیار متفاوتی هستند البته برای سرمایه‌گذاری بهتر باید از مشاوران مالی استفاده کنید.

به گزارش یاهوفایننس، بزرگ‌ترین چیزی که سرمایه‌گذاری فلزات گرانبها را از سرمایه‌گذاری در سایر کالاها متمایز می‌کند، سودمندی است. برای اکثر کالاهای دیگر، سرمایه‌گذاران ارزش را بر اساس عرضه و تقاضای مصرف‌کننده قضاوت می‌کنند.

فلزات گرانبها از این جهت متفاوت هستند که کاربرد تجاری نسبتا اندکی دارند و در مقایسه با سایر فلزات، کاربردهای مصرفی یا صنعتی نسبتا اندکی برای دارایی‌هایی مانند طلا و نقره وجود دارد. با این حال، نقره کاربرد صنعتی و تجاری بسیار بیشتری نسبت به طلا دارد. تقریبا نیمی از نقره‌ای که در بازار خرید و فروش می‌شود، به صورت تجاری و با کاربردهای مختلف از دندانپزشکی تا الکترونیک استفاده می‌شود. در مقابل، طلا به غیر از جواهرات، کاربردهای تجاری بسیار اندکی دارد.

طلا از نظر تاریخی بسیار گران‌تر از نقره است و این تا حدی به این دلیل است که رسوبات نقره تقریبا ۲۰ برابر طلا رایج است. از نظر تاریخی، هرچه وضعیت بازار سهام بدتر باشد، سرمایه‌گذاران بیشتری به سمت طلا هجوم می‌آورند. در مقابل، زمانی که زمان خوب است، سرمایه‌گذاران تمایل دارند پول خود را از طلا خارج کنند و آن را در دارایی‌هایی قرار دهند که پیوندهای بیشتری با اقتصاد کلی دارند.

طلا و نقره به ویژه به دلیل رابطه تاریخی آنها با پول، سرمایه‌گذاری‌های کالایی محبوب هستند. زمانی دولت‌ها از طلا و نقره برای تولید پول خود استفاده می‌کردند. در حالی که هیچ اقتصاد بزرگی دیگر از طلا یا نقره به عنوان مبنای پول خود استفاده نمی‌کند، سرمایه‌گذاران هنوز این دو فلز را به عنوان ذخیره فعال ارزش می‌بینند.

در نتیجه، بسیاری از سرمایه‌گذاران،  طلا را برای نقدینگی در دوران رکود نگهداری می‌کنند. به عنوان مثال، رکود بدترین زمان برای فروش سهام اما بهترین زمان برای خرید آنهاست. داشتن یک سرمایه‌گذاری از قبل، در طلا می‌تواند دارایی ارزشمندی را برای فروش در دوران رکود به شما بدهد.

در مقابل، نقره به طور کلی با اقتصاد حرکت می‌کند و  این تا حد زیادی به دلیل همان کاربردهای تجاری است که نقره را به دارایی قابل پیش‌بینی‌تری تبدیل می‌کند. زمانی که اقتصاد کند می شود، صنایع به نقره کمتری برای تولید نیاز دارند و باعث کاهش قیمت می‌شود.

اگر بخواهیم بین طلا و نقره، یکی را به عنوان سرمایه‌گذاری بهتر معرفی کنیم، لازم است که بدانیم، چیزی به نام سرمایه‌گذاری بهتر نیست و همه چیز به موقعیت در بازار و وضعیت فرد بستگی دارد. تنها یک قانون هست که اعلام می‌کند نقره را برای زمان خوب و طلا را برای شرایط بد سرمایه‌گذاری کنید. طلا یک دارایی خوب برای رکود بازار است زیرا می‌تواند منبع ارزشی را در زمانی که سایر سرمایه گذاری‌ها در حال افزایش است به شما بدهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ویژه

آخرین مطالب