به وبسایت زرشوران خوش آمدید
تاریخ 10 فروردین 1403 - ساعت 6:06 بعد از ظهر

رفت و برگشت طلا به مرز ۲۰۰۰ دلار

رفت و برگشت طلا به مرز ۲۰۰۰ دلار

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی برای نخستین بار در یک سال و نیم گذشته تحت تاثیر تقاضا برای خرید دارایی امن در پی تشدید بحران روسیه و اوکراین، به بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس صعود کرد.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد، به ۱۹۸۶ دلار و ۸۳ سنت رسید در حالی که در زمان گشایش بازار به ۲۰۰۰ دلار و ۶۹ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۹ اوت سال ۲۰۲۱ بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۹۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته بیش از چهار درصد افزایش داشت.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس در این باره گفت: ریسک گریزی سرمایه گذاران تحت تاثیر مسائل ژئوپلیتیکی بوده و بنابراین منعکس کننده تقاضا برای دارایی‌های غیرکاغذی است.

جنگ روز یکشنبه برای دومین روز متوالی مانع تخلیه دو هزار نفر از شهر تحت محاصره ماریوپول در اوکراین شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است عملیات روسیه ادامه پیدا خواهد کرد مگر این که کی‌یف تسلیم شود.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۰۵۴.۳ تن رسید که بالاترین میزان از اواسط مارس سال ۲۰۲۱ بود.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است به صعود تا مرز ۲۰۶۵ دلار ادامه دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۴.۳ درصد صعود کرد و به ۳۱۳۰ دلار و۱۶ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا مرز ۳۱۷۲ دلار و ۲۲ سنت صعود کرده بود.

روسیه در ۴۰ درصد از تولید جهانی پالادیم که در ساخت مبدلهای کاتالیتیکی خودرو استفاده می شود، سهم دارد.

بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۷۶ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با دو درصد افزایش، در ۱۱۴۳ دلار و ۴۷ سنت ایستاد.

انتهای پیام

[ اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد ]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ویژه

آخرین مطالب