به وبسایت زرشوران خوش آمدید
shoar-1403
تاریخ 31 فروردین 1403 - ساعت 7:54 بعد از ظهر

کلمبیا معدن‌های طلا را حراج می‌کند

معدن نیوز بررسی کرد:

کلمبیا معدن‌های طلا را حراج می‌کند

به گزارش معدن نیوز –رئیس آژانس ملی استخراج معدن کلمبیا گفت، در حالی که این کشور به تلاش ها برای تنوع بخشیدن به تولیدات معدنی خود ادامه می دهد، در اولین دور مناقصه خود برای قراردادهای اکتشاف طلا در اوایل سال ۲۰۲۲ دریافت پیشنهادات را آغاز خواهد کرد.

کلمبیا مدت‌هاست که از ذخایر تا حد زیادی استفاده نشده طلا و مس و سایر مواد معدنی به‌عنوان آینده صنعت معدن خود به‌ویژه در بحبوحه مشکلات تولید و قیمت زغال‌سنگ استقبال کرده است.

خوان میگل دوران در حاشیه سمپوزیوم طلای کلمبیا در مدلین به رویترز گفت: چیزی که ما انتظار داریم این است که اولین دور مزایده استخراج طلا در آغاز سال آینده برگزار شود. مناطقی که در این کشور برای استفاده دیگر کشورها و شرکت ها ارائه می شوند در سراسر کشور پراکنده هستند و مشمول پیشنهادات متقابل خواهند بود.

دوران گفت که آژانس در مورد پروژه های بالقوه با جوامع محلی و دولت ها بحث خواهد کرد تا راه را برای شرکت هایی که برنده قرارداد می شوند هموار کند. همچنین اطلاعات فنی اولیه را ارائه می دهیم و تماس با تنظیم کننده های محیط زیست را آغاز می کنیم تا مشکلات آینده به حداقل برسند.

او گفت: “همه اینها به سرمایه گذار کمک می کند تا اطلاعات بسیار بیشتری داشته باشد. این اولین بار است که ما به عنوان یک آژانس، به عنوان یک مرجع معدنی، مناطقی را پیشنهاد می کنیم، ما منتظر دریافت پیشنهاد در زمینه های خاص نیستیم.”

پیش‌صلاحیت و الزمات اولیه، شرکت‌ها را ملزم به مشارکت نمی‌کند و به آنها اجازه می‌دهد در دوره‌های بعدی مزایده نیز شرکت کنند. میگل دوران تخمینی درباره میزان سرمایه‌گذاری بالقوه این مزایده نمی‌دهد. اما اعتقاد دارد که در احتمالا استقبال خوبی از این پتانسیل بالقوه صورت بگیرد.

پروژه های معدنی در مقیاس بزرگ در کلمبیا با موانع نظارتی و امنیتی قابل توجهی روبرو هستند. شرکت معدنی AngloGold Ashanti ماه گذشته اعلام کرد که پروژه مس آن که در کلمبیا قرار دارد، به دلیل به تعویق افتادن فرآیند مجوز زیست محیطی به تعویق خواهد افتاد.

البته تجربه های پیشین شرکت هایی که در این کشور مشغول به فعالیت بودند تا حد زیادی بسیاری از شرکت های دیگر را تحت تاثیر خود قرار می دهد. مشکلات سیاسی و البته برخی اقدامات از طرف مردم محلی باعث اختلال در نظام برخی فعالیت های شرکت های معدنی می شود که در کلمبیا مشغول به فعالیت هستند. برای مثال زیجین ماینینگ چین گفته است که تولید در پروژه Buritica خود  که در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری شد به طور جدی تحت تأثیر حضور معدنچیان غیرقانونی قرار گرفته است. 

مشکل معدنچیان غیرقانونی یکی از بزرگترین مشکلات معدنی در منطقه امریکای جنوبی به شمار می رود. سالانه افراد بسیاری با سودای کسب درآمد از معدن های فراوانی که در دل جنگل های آمازون قرار گرفته است به این مناطق سفر کرده و فعالیت های غیر مجاز معدنی را آغاز می کنند که کلمبیا نیز از دست این افراد در امان نبوده است. 

کلمبیا در اوایل سال جاری پنج منطقه مس را برای مزایده باز کرد که یکی از آن ها واقع در استان لا گواجیرا، در ماه سپتامبر با قراردادی ۳۰ ساله به شرکت معدنی Carbomas SAS اعطا شد. با این حال باید منتظر باشیم با ببینیم سرنوشت معدن های طلا این کشور به کدام شرکت های می رسند. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ویژه

آخرین مطالب