به وبسایت زرشوران خوش آمدید
shoar-1403
تاریخ 6 اردیبهشت 1403 - ساعت 12:03 بعد از ظهر

زیبایی در بی‌نظمی است

 

نقل از شبکه اطلاع رسانی طـــــــــــلا، ســکـــــــــــه و ارز

ابتدا به دلیل شباهت این زیورآلات با طلا به آنها می‌گفتند بدلیجات ولی وقتی برند‌های مطرح در سراسر جهان طرح‌های جذاب و خلاقانه‌ای را با استفاده از همین فلز‌های غیرقیمتی تولید کردند، اینگونه از زیورآلات هم توانستند اعتبار و جایگاهی مستقل به دست بیاورند.
در دنیای زیورآلات اول از همه نقره بود که  توانست بعد از طلا محبوبیتی پیدا کرده  و راه را برای ظهور و توجه به فلز‌های دیگر باز کند. ابتدا به دلیل شباهت این زیورآلات با طلا به آنها می‌گفتند بدلیجات ولی وقتی برند‌های مطرح در سراسر جهان طرح‌های جذاب و خلاقانه‌ای را با استفاده از همین فلز‌های غیرقیمتی تولید کردند، اینگونه از زیورآلات هم توانستند اعتبار و جایگاهی مستقل به دست بیاورند. 

علاوه بر برند‌های بزرگ و معروف مثل کارتیه، گوچی، ورساچی و بولگاری طراحان مختلف هم از سراسر جهان از جمله همین ایران خودمان ایده‌های نو و چشم‌گیرشان را روی اینگونه فلزها پیاده کردند که با تمام زیبایی‌شان قیمت مناسبی هم دارند و به سرعت طرفداران پر و پا قرصی پیدا کردند که بعضی‌های‌شان حتی آنها را به طلا ترجیح می‌دهند. نقره، استیل، تیتانیوم، برنج و… فلزهایی هستند که بیشترین استفاده را در اینگونه از زیورآلات دارند. در این میان استیل به دلیل ثابت بودن رنگش و برنج به دلیل رنگ طلایی و ضد‌حساسیت بودنش بیشتر از همه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 


زیبایی در بی‌نظمی است
اگر می‌خواهید بدانید چه طرح‌ها و مدل‌هایی این روز‌ها بیشتر مورد توجه است قبل از هر چیز باید بگوییم آنچه شما بپسندید روی بورس هست. در مدل‌های جدید با اینکه کارهای درشت و شلوغ بسیار زیاد است ولی اگر از طرفداران طرح‌های ظریف و به‌اصطلاح ریز هستید اینگونه کارها هم با تنوع بالا در اختیار شما قرار گرفته است. نگاهی که به ویترین مغازه‌ها بیندازید قبل از هر چیز انگشترهای بزرگ با سنگ‌های درشت و رنگارنگ توجه‌تان را جلب می‌کند. این روزها انگشترهای ظریف و کوچک جای خودشان را به انگشترهای پهن و چشمگیر داده‌اند که هم مادرها آنها را دوست دارند و هم دخترها. خلاصه محبوبیت مدل‌های درشت در میان خانم‌ها با هر سن و سالی از همیشه بیشتر است. 

در برندهایی مثل بولگاری می‌توانید رد پای نخ را هم ببینید، بله نخ‌ها و بندهای قطور و محکمی که معمولا مشکی هستند و به‌خوبی با آویزهایی از جنس استیل ترکیب می‌شوند تا جنبه اسپرت و جوان پسند بودن کار را بالاتر ببرند. در مدل‌های جدید بیشتر از هر چیز به خلاقیت و فانتزی بودن کار توجه می‌شود. ایده‌ها و طرح‌های نو جای خود را به کلیشه‌های تکراری داده‌اند و آن‌هایی که به‌دنبال مدل‌های متفاوت و خاص می‌گردند به راحتی می‌توانند زیورآلاتی مناسب روحیه سخت‌پسند خود پیدا کنند. در مدل‌های امروزی خبری از تقارن توازن در میان اجزای مختلف نیست بلکه بی‌قاعدگی خاصی که پارادوکس چشم نوازی را ایجاد می‌کند، دیده می‌شود. ترکیب رنگ‌ها هم در هر مدلی کاملا متنوع و متفاوت است قرار نیست همیشه از رنگ‌های شبیه و همخوان استفاده کنیم، می‌توانیم با ترکیب رنگ‌های متنوع و متضاد جلوه‌ای صد چندان به زیورآلات‌مان ببخشیم. 


 ترکیب الیافی مثل پارچه، چرم، نخ و … با فلزات غیرقیمتی جلوه‌ جالب توجهی به همراه دارد


سنگ‌های پرطرفدار
مدتی است که سنگ‌های رنگارنگ متولدین هر ماه روی فلزهای غیرقیمتی گذاشته شده و مورد توجه بسیاری نیز قرار گرفته است. علاوه بر این نوع از سنگ‌ها این روز‌ها اوضاع بر وفق مراد فیروزه و سنگ سبز رنگی به نام جید است که روی زیورآلات بسیاری جا خشک کرده و حسابی برای‌شان خواهان پیدا شده است. 


   بیشتر گوشواره های امسال آویزی شکل هستند. بعضی ظاهر معمولی تری دارند و بعضی دیگر متفاوت هستند. این تب نبود تقارن به گوشواره ها هم رسیده، به این ترتیب که یکی از جفت ها از دیگری کوتاه تر و یا بلندتر است،‌آن هم تا این حد بلندتر!


  آنچه که امسال در بیشتر سرویس های زیورآلات به چشم می خورد این است که تمام آن‌ها شامل انگشتر، گوشواره، دستبند و گردنبند نیستند. در هر مدل از سرویسی ممکن است یکی از اجزا وجود نداشته باشد. مثلا گوشواره و گردنبند با هم یک ست کامل درست کرده اند. این هم یک جور خلاقیت است البته از نوع اقتصادی و به صرفه اش. 


     امسال گردنبند های آویزی و بلند بیشتر از همیشه روی بورس هستند. این جا هم ردپایی از نخ و پارچه را می بینید؛ ترکیب پارچه ای از جنس جیر و مهره های رنگارنگ با فلزبرنج. یک هماهنگی متفاوت و چشمگیر.


   انگار دستبند‌ها هم  از همان قاعده درشتی و چشمگیربودن پیروی می‌کنند


این برنج نه! آن برنج
برند‌های مطرح بیشتر روی طرح‌هایی از جنس استیل تمرکز کرده‌اند ولی این روزها وقتی به مغازه‌ها سر می‌زنید مدل‌هایی را می‌بینید که در آنها از فلز برنج استفاده شده که وقتی با فیروزه ترکیب می‌شود جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کند. در حال حاضر ویترین بسیاری از زیورآلات فروشان در قبضه مدل‌های برنجی است و به گفته فروشندگان محبوب‌ترین ترکیب هم همان ترکیب برنج با فیروزه است. از همه مهم‌تر اینکه فلز برنج نه تنها رنگ ثابتی دارد بلکه ضد‌حساسیت است و آن دسته از افرادی که پوست‌شان نسبت به نقره یا تیتانیوم واکنش منفی نشان می‌دهد در برابر برنج هیچ‌گونه عارضه‌ای از خود بروز نمی‌دهند. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ویژه

آخرین مطالب