به وبسایت زرشوران خوش آمدید
shoar-1403
تاریخ 7 اردیبهشت 1403 - ساعت 11:10 قبل از ظهر

“تولید طلا در “زرشوران” تکاب ۲۰ درصد افزایش می‌یابد”

وزیر صمت:

تولید طلا در “زرشوران” تکاب ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانه طلای زرشوران با تولید بیش از یک تُن طلا در سال گذشته فعالیت خوبی در این عرصه داشته و پیش بینی می شود تولید طلا در این واحد بزرگ صنعتی و معدنی در سال جاری حداقل ۲۰ درصد افزایش یابد.

معادن طلا-طلا-معدن طلا-استخراج طلا-زرشوران

علیرضا رزم حسینی در مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران تکاب با بیان اینکه این معدن از بزرگترین ظرفیت های معدنی کشور و از معادن بزرگ منطقه خاورمیانه به شمار می رود، افزود: هفته آینده طرح توسعه کارخانه طلای زرشوران نهایی و مصوب خواهد شد و امیدواریم با اجرای آن تولید طلا در این کارخانه به بیش از ۱.۵ تُن در سال برسد.

وی با اشاره به اشتغال حدود هزار نفر در مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران بیان کرد: توانمندسازی مناطق پیرامونی معادن از جمله معدن طلای زرشوران بر اساس مدل اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم و تلاش معادن باید گسترش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: هم اینک از محل تولید طلا در کارخانه زرشوران ظرفیت خوبی برای فعالیت بخش خصوصی در زمینه صنایع کارگاهی و صنایع وابسته و جانبی در شهرهای تکاب و شاهیندژ فراهم شده که باید اقدام اساسی در این بخش انجام شود.

 رزم حسینی ادامه داد: نباید در حالی که معادن در این مناطق استخراج می شود شاهد بیکاری و مهاجرت در مناطق دارای معادن غنی باشیم از این رو لازم است تلاش شود تا امکانات و تسهیلات و زمینه اشتغال در منطقه های پیرامونی و روستاهای اطراف معدن طلا ایجاد و فراهم گردد.

وی با تاکید بر رونق اقتصاد طلا در تکاب اضافه کرد: ایجاد و راه اندازی کارگاه های فرآوری و صنایع جانبی در کنار معدن طلای زرشوران تکاب از مهمترین سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که طرح کلی و اجرایی آن هفته آینده به تصویب خواهدرسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای سفر ۲ روزه خود به استان آذربایجان غربی صبح امروز، جمعه به همراه استاندار، فرماندار و نماینده مجلس از بخش های مختلف مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران تکاب بازدید کرد.

کارخانه طلای زرشوران تکاب با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۳ تُن شمش طلا در آبان ماه ۱۳۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهور فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۹ پس از هفت سال تولید این مجتمع به هزار و ۴۰ کیلوگرم رسید.

تکاب با داشتن ۲ معدن بزرگ طلا در منطقه های زرشوران و آقدره یکی از قطب های معدنی کشور به شمار می رود.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، جلسه با کولبران، بازدید از معدن زرشوران تکاب و افتتاح چندین واحد صنعتی در شهرستان‌های نقده، مهاباد، میاندوآب و بوکان از برنامه‌های روز نخست سفر وزیر صنعت به آذربایجان‌غربی است.

در ادامه سفر و در روز دوم، وزیر صنعت در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شرکت خواهد کرد و مشکلات فعالان اقتصادی این استان را خواهد شنید.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که ۸۱ هزار نفر جمعیت دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ویژه

آخرین مطالب